Veel gestelde vragen

  • U kunt dit zien in MijnMUMC+. U logt in met DigiD en dan ziet u uw afspraken staan. 

    • Een verwijsbrief van uw huisarts of behandelend specialist (vaak is deze al in ons bezit en dan hoeft u niks mee te nemen) 
    • Een recent overzicht van de medicijnen (niet ouder dan 7 dagen) die u gebruikt of medicijnpaspoort (Dit wordt ook wel AMO: actueel medicatie overzicht genoemd). Medicatie die is voorgeschreven door uw huisarts is niet automatisch bekend in het ziekenhuis. Het is handig als u de medicatie meeneemt of een lijstje meeneemt van alle medicijnen en de hoeveelheden die u gebruikt.
    • MUMC+ patiënten pas en ID/paspoort (in verband met uw veiligheid zijn wij verplicht dit pasje als identificatie te vragen).
       
  • Als u verhinderd bent, of u wil uw afspraak annuleren. Geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door. Er kan dan iemand anders in uw plaats komen en de medewerkers kunnen voor u een nieuwe afspraak maken. 

    T: 043 387 27 27  (bereikbaar van 8.30-13.00 uur) 
    E: poli.hvc@mumc.nl  (vermeld altijd uw naam en geboortedatum)

  • Wij proberen op tijd te werken. Dit lukt helaas niet altijd. In de wachtkamer zitten verschillende patiënten van verschillende specialismen die op het spreekuur of voor een onderzoek moeten komen. Dit kan de reden zijn waarom de ene patiënt langer moet wachten dan de andere. 

  • Herhaal recepten kunt u bij uw huisarts aanvragen. 

  • Neem contact met ons op, dan kunnen wij kijken wat wij voor u kunnen betekenen.
    Bel of mail met de polikliniek Hart+Vaat Centrum
    T: 043 3872727 (8.00-13.00 uur op werkdagen) 
    E: poli.hvc@mumc.nl

  • Soms vindt uw behandelaar het niet nodig dat u naar het ziekenhuis komt en wordt er een telefonische afspraak gepland. Het volgende is dan goed om te weten: 

    • Het MUMC+ belt met een anoniem nummer, neem inkomende anonieme gesprekken dus wel aan
    • Zorg dat u op een plek bent waar u rustig kunt praten
    • Schrijf alvast thuis de vragen op die u heeft, zodat u niets vergeet. 
       
  • Wij streven er naar u zoveel als mogelijk bij dezelfde arts te plannen. Soms lukt dat niet. Wij zijn een academisch ziekenhuis en leiden ook artsen (arts-assistenten) op. Deze arts-assistenten werken een aantal maanden op de polikliniek onder toezicht van de specialist. Het kan zijn dat de arts-assistent waar u eerder bent geweest niet meer op onze polikliniek werkt. Verder werken wij vaak met een team van verschillende artsen die gezamenlijk zorg leveren. Het is dus mogelijk dat u niet altijd dezelfde arts ziet als u op het spreekuur komt.

  • U heeft van ons een brief of email gekregen met daarin uw afspraaktijd van uw eerste afspraak. Als u een afspraak heeft bij de cardioloog, is het belangrijk dat u een half uur eerder voor de eerste afspraak op de poli bent zodat wij nog een hartfilmpje (ECG) kunnen maken. In ‘MijnMUMC’ kunt u alle afspraken die u heeft inzien.

  • U kunt uw vraag stellen via poli.hvc@mumc.nl.  Vermeld ook altijd uw naam en uw geboortedatum. Zo kunnen wij uw gegevens er gemakkelijk bij pakken.

    Wij streven er naar uw vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden

  • Bij het patiëntenservicecentrum kunt u terecht voor alle praktische en niet-medische vragen.  Zij zijn bereikbaar via:
    E: patientenservice@mumc.nl 
    T: 043 387 45 67.

  • Stuur een mail naar  poli.hvc@mumc.nl. Geef  duidelijk uw naam, geboortedatum en datum van de gemiste telefonische afspraak aan zodat wij uw gegevens er gemakkelijk bij kunnen pakken. U krijgt van ons antwoord binnen 2 werkdagen. 

    • Wij zijn op werkdagen van 08.30-13.00 uur bereikbaar via telefoonnummer 043 387 27 27. Op deze telefoonlijn komen heel veel telefoontje binnen.  Dit betekent dat u soms moet wachten voordat wij uw telefoontje kunnen beantwoorden. Dit is de reden dat wij ook bereikbaar zijn via e-mail: poli.hvc@mumc.n
       .
      Voor vragen die niet acuut zijn, is dit handiger. Dit voorkomt wachten en u krijgt van ons antwoord binnen 2 werkdagen.  

    Via een digitale routeplanner vindt u de weg in het ziekenhuis. 

  • U heeft het recht om uw eigen medisch dossier in te zien en een kopie hiervan te ontvangen. Via MijnMUMC+ kunt u op elk moment uw medische gegevens eenvoudig van thuis uit inzien.  Op de MUMC website leest u hoe u inzage krijgt in uw eigen dossier. 

  • U hoeft zelf geen contact op te nemen met het Hart+Vaat Centrum. U krijgt van ons een afspraak thuisgestuurd. 

     

  • Bij spoed kunt u altijd bellen met de spoedlijn van uw huisarts of 112.

    Als u spoedeisende klachten heeft en u bent bij ons bekend als patiënt, kunt u buiten kantooruren contact opnemen met de eerste hart hulp (EHH) 043 387 78 92. Op werkdagen kunt u bellen tussen 08.30-13.00 uur met de polikliniek via telefoonnummer 043 387 27 27.

  • De polikliniek Hart+Vaat Centrum bevindt zich aan de zuidkant in de Serrehal van het ziekenhuis op niveau 1. 
    Volg route 5, blauw. Bij binnenkomst heet één van onze gastvrouwen/heren u welkom en zij/hij wijst u de weg in het centrum.
    U hoeft zelf niet te zoeken.

     

  • Ons planbureau plant u in op de eerst mogelijke tijd die wij voor uw afspraak beschikbaar hebben. Het is dus niet mogelijk om uw afspraak te vervroegen.

     

  • Voor vragen over uw medicatie, kunt u het beste contact opnemen met uw eigen apotheek.

Sluit de enquête