Om deze website te kunnen gebruiken dient u Javascript in te schakelen.

Veel gestelde vragen

    • een verwijsbrief van uw huisarts of behandelend specialist (vaak is deze al in ons bezit en dan hoeft u niks mee te nemen) 
    • een recent overzicht van de medicijnen (niet ouder dan 7 dagen) die u gebruikt of medicijnpaspoort (Dit wordt ook wel AMO: actueel medicatie overzicht genoemd). 
    • MUMC+ patiënten pas en ID/paspoort (in verband met uw veiligheid zijn wij verplicht dit pasje als identificatie te vragen).
  • Als u op het moment van de afspraak verhinderd bent, geef dit dan zo spoedig mogelijk aan ons door. Er kan dan iemand anders in uw plaats komen en de medewerkers kunnen voor u een nieuwe afspraak maken. 
    T: 043 387 27 27 
    E: polikliniek.hartenvaatcentrum@mumc.nl 

  • Wij proberen op tijd te werken. Dit lukt helaas niet altijd. In de wachtkamer zitten verschillende patiënten van verschillende specialismen die op het spreekuur of voor een onderzoek moeten komen. Dit kan de reden zijn waarom de ene patiënt langer moet wachten dan de andere. 

  • Controleer voor uw afspraak of u nog voldoende medicatie heeft, zodat u dit tijdens het spreekuur met uw arts kunt bespreken. Herhaal recepten kunt u bij uw huisarts aanvragen. 

  • Soms vindt uw behandelaar het niet nodig dat u naar het ziekenhuis komt en wordt er een telefonische afspraak gepland. Het volgende is dan goed om te weten: 

    • Het MUMC+ belt met een anoniem nummer, neem inkomende anonieme gesprekken dus wel aan
    • Zorg dat u op een plek bent waar u rustig kunt praten
    • Schrijf alvast thuis de vragen op die u heeft, zodat u niets vergeet. 
  • Wij zijn een academisch ziekenhuis en dus leiden wij ook artsen (arts-assistenten) op. Deze arts-assistenten werken een aantal maanden op de polikliniek onder toezicht van de specialist. Verder werken wij vaak met een team van artsen. Het is dus heel goed mogelijk dat u niet altijd dezelfde arts ziet als u op het spreekuur komt. 

Sluit de enquête